torsdag 12. juli 2012

Hvordan finansiere en øyeoperasjon?

Du lurer kanskje på hvordan du kan få finansiert drømmen om perfekt syn?

Veldig mange mennesker bestemmer seg for å ta en øyeoperasjon uten helt å vite hvordan de skal få betalt for den. For det er faktisk sånn at man trenger i Norge rundt 20,000 norske kroner for totalt å få utført et slikt inngrep - om man både tenker på etterbehandling og selve operasjonen.

Skaff penger til øyeoperasjon
En øyeoperasjon er dyrt, og det kreves en god del penger for å få det utført. Derfor finnes det selvfølgelig også en flusst med måter å få det finansiert på.

Selv kan jeg bare ta en kjapp oppsummering av de finansieringsmulighetene jeg selv fikk da jeg skulle utføre min laseroperasjon på en klinikk i Oslo (gidder ikke reklamere for noen klinikker overhodet da jeg tenker at det får være subjektivt hvilken man velger):


- Forbrukslån.

Det er mulig å ta opp et forbrukslån, men man skal tenke på at rentene kan være skyhøye. Et forbrukslån er jo et lån der du får en viss sum penger (opp til 250,000 norske kroner om jeg ikke tar feil) som du kan bruke på hva som helst. At banken ikke stiller spørsmål eller krav til deg som skal ta opp lån gjør jo at du står helt fritt til å bruke dem på hva du vil. Gunstig, men dyr løsning.


- Finansiering gjennom venner og foreldre.

Regn på hvor mye det kommer til å koste
I og med at sparekontoen min var ganske tom, så visste jeg at jeg alltid kan ringe mamma eller pappa for å få et lån som jeg betaler tilbake - rentefritt. Kanskje den mest gunstige muligheten for deg som har både venner og familie som kan stille opp med penger når du selv trenger det. Om du er i den situasjonen at du allerede skylder dem penger for et eller annet, så ville jeg nok vurdert en annen løsning. Husk at øyeoperasjoner er dyre.


- Betale selv.

Har du penger i banken, så finnes det ikke noe bedre enn å betale laseroperasjonen din selv.


- Finansiering gjennom klinikken.

Mange øyeklinikker tilbyr finansiering gjennom en tredjeparts bank. Dette kan på veldig mange måter oppfattes som et forbrukslån, men det er en gang slik at noen av dem har en viss rentefri periode som du kan få lov til å benytte deg av dersom du vet at du kan tilbakebetale hele summen rimelig kjapt. For å si det sånn; det er kjedelig å betale ned en masse renter på et lån som du har brukt til å kjøpe øyeoperasjon for.

Det er vel de finansieringsmodellene jeg kom på nå i farten. Sjekk litt rundt på internett etter mulige gunstige lån og andre ting som kan hjelpe deg med å betale øyeoperasjonen din - du kommer til å bli glad når du har funnet den rette metoden.

0 kommentarer:

Legg inn en kommentar